vrijdag 24 januari 2014

On my mind: Een ode aan de A-lijn jurk


Ieder meisje heeft er wel enkele in de kast liggen. De een vindt ze verschrikkelijk, de ander doet ze t liefst niet meer uit. Ja, we hebben het over het jurkje. Op het eerste gezicht ogenschijnlijk eenvoudig, maar achter ieder jurkje schuilt een grote filosofie. Want ondanks dat er miljoenen van zijn, is het toch knap lastig om dat ene leuke jurkje te vinden. En geloof me, die jurkjes houden ons dames bezig. Mij in ieder geval. Wie herinnert zich nog het gala? Dat ene moment aan het einde van je middelbare school carrière dat je toch wel goed voor de dag wilt komen. Er zijn denk ik wel honderden jurkjes over mijn computerscherm gegleden en toch kwam er niet één door mijn strenge keuring. En wat dacht je van die BrideZilla's op televisie die twee dagen voor de bruiloft besluiten dat de jurk die ze gekozen hebben het toch niet helemaal is? Jaja, het leven van een jurkje gaat niet over rozen.


Het A-lijn jurkje trok nooit echt mijn aandacht. Alleen bij het horen van de naam al ontpopten er visioenen van wijde, tent-achtige creaties door mijn hoofd. Nee, het A-lijn jurkje deed me denken aan schoolmeisjes en wanneer je op school zit, is dat het laatste wat je wilt zijn. Maar sinds kort zit het A-lijn jurkje in mijn hoofd en toont het geen enkele intentie om te vertrekken. En je weet hoe het gaat. Plots lijkt het alsof de hele wereld heeft besloten een A-lijn jurkje te dragen. Overal kom ik ze tegen. En zeker niet de minste! Al die meiden die bezitten over effortless coolness dragen d'r een en zien er fantastisch uit. Je begrijpt: sindsdien besteed ik mijn vrije tijd met het zoeken naar dat ene perfecte A-lijn jurkje. French Connection begrijpt mij en het A-lijn jurkje onwijs goed en komt met een aantal fijne exemplaren. Toch jammer dat mijn portemonnee op een totaal andere golflengte zit. Mijn zoektocht gaat verder. Ach je kunt je vrije tijd maar nuttig besteden.

 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten