maandag 30 december 2013

Sale: de do's and don'ts


Het is weer zover: de sale is weer van start gegaan. Waar ik vroeger een verschrikkelijke hekel had aan de sale, heb ik het de laatste tijd de weten te omarmen. Want: geen beter moment om je oneindig lange wishlist in te korten door een paar fijne items met flinke korting te scoren. Helaas is shoppen tijdens de sale niet echt een kwestie van ontspanning. Het is een sport. Ik weet dat dit heel grappig klinkt en dat je het waarschijnlijk al wel eens vaker gehoord hebt, maar het is echt zo! Shoppen in de sale vergt een goede 'warming-up', een doelgerichte aanpak en is uitputtend. En ook in dit geval geldt: oefening baart kunst. Student-zijnde zit ik al een aantal jaren in het vak en hierdoor heb ik zo bepaalde do's en don'ts ontwikkeld. Houdt uw pennen in de aanslag!



1. Maak een pinterest en/of tumblr account aan en verzamel foto's die je inspireren. Deze foto's kunnen allerhande dingen betreffen: outfits, kleurencombinaties, kunstwerken, quotes-to-live-by etc. etc. Ik ben er een aantal jaren geleden mee begonnen en daardoor is shoppen voor mij veel overzichtelijker geworden. Probeer er een lijn in te ontdekken. Wat blijft je maar inspireren? Welke kleurencombinaties blijf je mooi vinden? Welk kledingstuk komt vaker terug? Welke outfit geeft je dat echte wow gevoel?  Bedenk hoe je deze outfits kunt realiseren met kledingstukken uit je kast en welke nieuwe kledingstukken je hier nog voor nodig hebt. Maak eventueel een lijstje als dat je een nog beter overzicht geeft.

2. Speur zodra de sale begint eerst alle webshops af. Dit geeft je de mogelijkheid om eerst alles in rust te bekijken zonder door bergen kleding te moeten scheppen. Hierdoor heb je een idee waar je naar gaat zoeken en welke winkels een bezoekje waard zijn.

3. Op de bewuste shoppingdag is het allereerst belangrijk dat je zorgt voor een goed ontbijt. Niets is zo vervelend als honger krijgen terwijl je nèt in de rij staat voor het pashokje. Daarnaast is het ook belangrijk om goed na te denken over je outfit. Op zoek naar een jurkje? Zorg dan dat je een panty aan hebt. Juist op zoek naar een nieuw paar schoenen? Trek dan niet die mooie veterschoentjes aan maar kies voor die laarsjes die je snel aan en uit kunt doen. Zorg voor kleding die makkelijk zit, functioneel is en waar je er ontzettend leuk in uitziet naturellement.

4. Sta je eenmaal in het pashokje probeer je dan niet te laten leiden door de ontzettend scherpe prijzen en de hoge afprijzingen. Beantwoord de volgende vragen: Heeft het kledingstuk een mooie pasvorm? Is het kledingstuk niet beschadigd? Zou ik het ook kopen als het duurder was?

Ziezo! Nu kan het niet anders dat dit sale-seizoen succesvol voor jou gaat uitpakken!
Hieronder mijn sale favorieten van dit seizoen.

Trui: H&M, 17 euro

Jas: Mango, 40 euro
Kanten top: H&M, 7 euro
Trui: H&M, 12 euro
Blazer: Zara, 40 euro
Jurkje: Nelly.com, 29 euro
Blouse: Mango, 15 euro



Geen opmerkingen:

Een reactie posten